Tasakaalustatud toitumine

Lapsed, kes veel ei pane tähele ümbritsevat, ei taju ka iseend piisaval määral. Nad ei saa aru, mis on neile hea, ning seetõttu tuleb hoolitseda selle eest, et meie laste toitumine oleks tasakaalustatud. Toitumisharjumused kujunevad välja lapseeas ning püsivad tihtipeale kogu elu. Järgnevalt mõned nõuanded lastele sobiva toidusedeli kohta.

1. Palju vedelikku
Keskendumiseks on vaja tasakaalustatud vedelikuvarustust. Lapsed vajavad võrreldes nende kehasuurusega täiskasvanutest palju rohkem vedelikku: 6-13-aastased vähemalt 1 liitri päevas. Seetõttu tuleks alati nii kodus, reisil kui koolis olles hoida käepärast sobivaid jooke. Lastele sobivad mineraalvesi, mahlajoogid, magustamata puuvilja-ja taimeteed. Limonaad ei ole sobiv jook.

2. Puu- ja köögivili
Palju puu- ja köögivilja, soovitavalt 5 korda päevas. Sellisel juhul on organism optimaalselt vitamiinide, mineraal- ja kiudainetega varustatud. Ka puu- ja köögiviljamahlad sobivad hästi. Meie aju vajab talitlemiseks suhkrut. Olulised suhkruallikad on kiirelt omastatavad süsivesikud (suhkur), mida saab nt. õuntest, viinamarjadest, banaanidest, rosinatest jne.


Print
Toitumisharjumused kujunevad välja lapseeas ning püsivad tihtipeale kogu elu. Järgnevalt mõned nõuanded lastele sobiva toidusedeli kohta.